Artiklar
Här hittar du tips och trix , kunskap, artiklar inom branding, strategi & webbdesign.
Optimera bilder på din Squarespace webbplats
Att optimera bilder korrekt för Squarespace är SÅ VIKTIGT eftersom stora bilder saktar ner din webbplats och för små gör innehållet suddigt (vilket gör att människor söker sig någon annanstans). Och om du själv laddar upp bilder på din Squarespace-webbplats missas detta ofta. Här kommer tips på hur du går till väga för att enklast optimera dina bilder som skall upp på din hemsida.
Varför man bör jobba med SEO på sin webbplats.
Sökmotoroptimering (SEO) är en viktig del av digital marknadsföring och kan hjälpa företag att öka sin synlighet online, locka nya kunder och öka sin försäljning. SEO handlar om att göra din webbplats mer synlig i sökmotorernas organiska sökresultat genom att optimera din webbplats för relevanta sökord och fraser.
Hur man SEO optimerar innehållet på sin webbplats.
Att skriva SEO-optimerat innehåll till sin webbplats handlar om att skapa innehåll som är optimerat för sökmotorer, vilket innebär att det är lätt att hitta och ranka högt i sökresultaten. Här är några saker att tänka på när du skriver SEO-optimerat innehåll till din webbplats
Varför ska man ha en hemsida?
Genom branding strävar företag efter att skapa en unik identitet och differentiera sig från konkurrenterna. Varumärkesidentiteten bör representera företagets värderingar, vision och produkter/tjänster på ett kraftfullt och positivt sätt, vilket kan hjälpa till att öka kännedom, efterfrågan, kundlojalitet och förtroende.
Vad du bör tänka på när du skriver copy (innehåll) till din webbplats
Att skriva copy till sin webbplats är en viktig uppgift för att kunna skapa en effektiv online-närvaro och kommunicera med besökarna på ett övertygande sätt. Nedan hittar du några viktiga saker att tänka på när du skriver copy för din webbplats:
Vad är Branding och varför är det viktigt för företagare?
Genom branding strävar företag efter att skapa en unik identitet och differentiera sig från konkurrenterna. Varumärkesidentiteten bör representera företagets värderingar, vision och produkter/tjänster på ett kraftfullt och positivt sätt, vilket kan hjälpa till att öka kännedom, efterfrågan, kundlojalitet och förtroende.